niedziela, 31 lipca 2011

Salceson- ciasto z jabłkami, cynamonem i kakao

Jeśli czytając pierwszy człon tytułu pomyśleliście przez moment, że będę Wam pokazywać jak wykonać wyrób podrobowy o nie za ciekawym wyglądzie- mylicie się. No, ale na ogół takie jest zawsze pierwsze skojarzenie gdy opowiadam znajomym o tym cieście.

Obiecuję Wam jednak, że jest ono pyszne, aromatyczne i...ładne. Moja mama robi je już od wielu lat, ale dziś pierwszy raz robiłam je sama. Wpierw jednak pokażę Wam jak wyglądało ono w piekarniku abyście uwierzyli, że nie ma ono nic wspólnego z mięsem.



SKŁADNIKI
2 szklanki mąki pszennej/tortowej
1 szklanka cukru ja zawsze używam białego
5 jajek
1 szklanka oleju ja dodałam 3/4 i było w porządku
1 opakowanie cukier wanilinowego
2-3 łyżki ciemnego kakao ja używam tego z wiatraczkiem
2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
5-6 jabłek średniej wielkości

Najbardziej mozolna część to dla mnie obieranie i krojenie jabłek w kostkę. Ja obrałam 6 sztuk, bo były nie za duże.

Następnie musimy utrzeć cukier z jajkami, a pozostałe suche składniki zmieszać ze sobą.
Przelewamy jajka do naszych "suchych składników", dodajemy olej. Możecie wymieszać masę mikserem, ale jest ona bardzo gęsta i ciężko to wychodzi. Dobrze by było mieć wtedy dość dużą miskę.
Dodajemy jabłka pokrojone w kostkę. Możecie użyć do wymieszania tego wszystkiego łyżki czy warzechy, ale ja na ogół używam do tego własnych rąk. Mam wtedy pewność, że ciasto dobrze się połączy z jabłkami, a i one dobrze się rozłożą w masie.

Blachę smaruję margaryną i wysypuję bułką tartą. Przekładam masę i rozprowadzam ją. Może być ciężko, ale po chwili wszystko ładnie się rozłoży.

Wkładamy do nagrzanego piekarnika 175stop. C na 45-50 minut.

Do ciasta możemy dodać jeszcze bakalie, orzechy czy rodzynki- na pewno będzie pyszne!





Smacznego!

13 komentarzy:

  1. No to jak szczecie bedzie wracac takie ciacheczko bedzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne połączenie, tylko skąd ta nazwa? wydawało mi się, że to będzie jakiś zawijaniec:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy dzisiaj coś pieką:)Może i ja sobie zrobię takie ciasto:) Wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Napewno wyproboje ten przepis:) Zamieszczaj czesciej notki z sprawdzonymi przepisami ciast,ale nie tylko mozez jakimis potrawami,salatkami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo prosze, wrzuce w ulubione i za w sobote wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja na diecie :( nawet nie powinnam tego ogladac ;)

    http://bajeczneopowisci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. dziwna nazwa jak na ciasto, ale wygląda pysznie ;) zapiszę sobie gdzieś ten przepis i może wypróbuję. ;D

    dzisiaj w moim domu też pachnie cynamonem ale to za sprawą ciasta marchewkowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Doczytałam się, że jesteś dorosłą fanką Pottera. Witam w klubie :) Mimo, że znajomi się śmieją ze mnie, że uwielbiam "bajeczki" to ja nadal czekam na list z Hogwartu, który przyniesie mi cudowna sowa! :D (ludzie mówią, że co najwyżej to mi zdechłą mysz przyniesie...)

    Weszłam tu skuszona nazwą salceson (bleh ;p) i załamałam się. Jako osoba "próbująca wytrzymać na diecie" takie zdjęcia wcale nie pomagają... mam ochotę na ciasto. Dużą ochotę!

    Pozdrawiam, dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja wczoraj zrobiła właśnie to ciasto, tylko że z torebki ;d Pyszne !!

    OdpowiedzUsuń
  10. ale mi smaka narobiłaś! ;p a ja mam zepsuty piekarnik ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam!mniam!mniam! wygląda pysznie! :) z chęcią kiedyś zrobię takie!:)
    Pozdrawiam serdecznie!
    http://moodhomme-kosmeetika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealne połączenie składników. Mniam ;)

    OdpowiedzUsuń